PKP Intercity chce na 4 lata wynająć 22 lub nawet 32 spalinowe zespoły trakcyjne. Wydaje się więc, że przewoźnik celuje we wszystkie DM90, które ściągnął do Polski SKPL Cargo.
PKP Intercity ogłosiło zapowiadany już przetarg na najem 22 spalinowych zespołów trakcyjnych z możliwością rozszerzenia zamówienia aż o 10 kolejnych pojazdów. Ma to związek z dalszymi planami rozwoju siatki połączeń na trasach bez sieci trakcyjnej, gdzie jak na razie IC musi się wspomagać taborem spalinowym, przynajmniej do czasu, gdy do jego parku taborowego dołączą hybrydy z Newagu - pierwsza z nich za nieco ponad rok,
na przełomie 2026 i 2027 roku.
Jak na razie nie znamy dokładnych zapisów postępowania, natomiast wiemy, że PKP Intercity będzie mogło skorzystać z opcji w pełnym lub częściowym zakresie. Okres trwania umowy najmu to 48 miesięcy, a więc cztery lata.
W postępowaniu będą mogli wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że dysponują co najmniej 32 spalinowymi zespołami trakcyjnymi o prędkości eksploatacyjnej minimum 120 km/h.
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje wyłącznie cena.
Nie jest raczej tajemnicą, że PKP Intercity celuje w wynajęcie wszystkich pojazdów DM90, sprowadzonych do Polski i polonizowanych przez SKPL Cargo, których jest właśnie 32, natomiast do końca roku gotowych do
jazdy ma być ich 18. Już dziś Intercity użytkuje 10 tych jednostek oraz 5 starszych SN84, także wynajmowanych od SKPL Cargo.
PKP Intercity chciałoby użytkować
DM90 np. na trasie do Gorzowa Wielkopolskiego, gdzie przewoźnik planuje uruchomić pięć nowych par pociągów.